Poniżej znajduje się opis budowy modemu oraz opis poszczególnych diod. Zamieściliśmy również informacje dotyczące prawidłowej pracy i obsługi modemu oraz porady dotyczące usuwania usterek.
Sześć wskaźników (diod) na panelu przednim służy do wyświetlania informacji na temat zasilania, statusu połączenia i błędów.

1 |
Dioda Message |
Ta kontrolka świeci, gdy są wiadomości poczty elektronicznej lub komunikaty (funkcja nieaktywna w sieci UPC). |
2 |
Dioda Cable Activity |
Wskazuje przesyłanie danych po liniach sieci kablowej. Kontrolka nie świeci, gdy dane nie są przesyłane, oraz miga podczas ich przesyłania. |
3 |
Dioda Cable Link |
Określa stan połączenia kablowego. Kontrolka nie świeci, gdy nie ma połączenia kablowego, świeci gdy modem jest zarejestrowany w sieci i można przesyłać dane. |
4 |
Dioda PC Link |
Wskazuje obecność połączenia pomiędzy komputerem a modemem (gotowość do nadawania i odbioru) lub rzeczywiste nadawanie lub odbiór. |
5 |
Internet |
Wskazuje, czy połączenie z Internetem jest aktywne. |
6 |
Klawisz Internet On/Off |
Klawisz odcinający komunikację między komputerem a modemem. |
Na panelu tylnym umieszczone zostały gniazda przewodów: zasilającego, USB, Ethernet, reset oraz gniazdo przewodu koncentrycznego.

1 |
9 DCV 800mA |
Gniazdo zasilania. |
2 |
10/100 Base-T |
Gniazdo to umożliwia podłączenie modemu do karty sieciowej w komputerze. |
3 |
USB |
Port ten umożliwia bezpośrednie podłączenie modemu do komputera z portem USB. |
4 |
RESET |
Przycisk służący do resetowania modemu tzn. do przywracania ustawień fabrycznych. |
5 |
CABLE |
Złącze to służy do podpięcia kabla koncentrycznego, którym wysyłany jest i odbierany sygnał internetowy. |
Jeśli nie jesteście Państwo pewni czy modem prawidłowo pracuje, prosimy o zresetowanie modemu poprzez odłączenie go od źródła napięcia na okres 5-10 sekund. Czynność tą można wykonać zarówno poprzez odłączenie wtyczki z kontaktu, lub poprzez wyciągnięcie kabla zasilającego z modemu.
Jeżeli wszystkie kontrolki mrugają po kolei, znaczy to, że modem kablowy automatycznie uaktualnia swoje oprogramowanie systemowe. Należy zaczekać, aż kontrolki przestaną migać. W tym czasie nie można korzystać z modemu. Prosimy aby nie wyłączać zasilania ani nie resetować modemu w tym okresie.
FAZY LOGOWANIA MODEMU

Dostrajanie odbioru - modem kablowy działa i szuka kanału telewizji kablowej do odbioru danych.

Dostrajanie nadawania - modem jest już dostrojony do kanału odbioru danych. Teraz szuka kanału do ich nadawania.

Nawiązanie łączności - modem kablowy przesyła i odbiera dane początkowe. Serwer UPC ustala łączność z modemem w protokole IP.

Konfiguracja - modem otrzymał adres IP i załadowuje plik konfiguracji przysłany przez serwer operatora.

Rejestracja - konfiguracja modemu kablowego została zakończona. Teraz modem rejestruje swoje ustawienia zgodne z konfiguracją operatora. Po zakończeniu rejestracji lampki INTERNET, PC LINK i CABLE ACTIVITY przestają migać i świecą w sposób ciągły.
INNE WSKAźNIKI
Możliwe są trzy inne układy kontrolek:

Deaktywacja - Operator wyłączył modem kablowy. Kontrolka CABLE LINK miga w wolnym tempie.

Ładowanie - Trwa ładowanie lub aktualizacja oprogramowania. Kontrolki migają kolejno od góry do dołu.

Gotowość - modem jest w stanie gotowości. Nie ma połączenia z Internetem. Kiedy komputer jest podłączony, kontrolki CABLE LINK i PC LINK świecą.
USUWANIE USTEREK
Informacje podane poniżej pomogą Państwu w szybkim usunięciu problemów związanych z niewłaściwym funkcjonowaniem modemu.
- Sprawdź czy przewód zasilający jest właściwie podłączony do gniazdka w ścianie i do gniazda w tylnym panelu modemu,
- Sprawdź w czy w gniazdku elektrycznym jest napięcie,
- W razie braku efektów, proszę odłączyć modem od prądu,
- Skontaktuj się z działem wsparcia usług internetowych - Internet Helpdesk (tel. 519-115-328).
- Sprawdź czy odbiornik telewizyjny odbiera programy sieci kablowej i czy jakość obrazu jest dobra. Jeśli odbiornik telewizyjny nie odbiera kanałów sieci kablowej lub są widoczne wyraźne zakłócenia, połączenie modemowe nie może zostać zrealizowane.
UWAGI!
- Nie należy podłączać jednocześnie do modemu wtyczki RJ45 (karta sieciowa) oraz wtyczki USB. Może to spowodować uszkodzenie urządzenia,
- Nie należy zakrywać otworów wentylacyjnych umieszczonych w ściankach modemu. Może to doprowadzić do przegrzania się urządzenia,
- Nie należy zdejmować obudowy modemu.
|